گردن درد و سرگیجه + موارد بسیار مهم
نوشته شده توسط : dina

???? برخی از افراد گردن درد و سرگیجه را با هم تجربه می کنند. سرگیجه گردنی یا سرگیجه سرویکوژنیک، می‌تواند موجب احساس بی‌نظمی یا بی‌ثباتی در حرکت گردن شود. این نوع سرگیجه معمولاً با درد گردن همراه بوده و می‌تواند دامنه حرکتی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و برای مدت زمان طولانی و حتی سال‌ها ادامه داشته باشد.

اگر علت اصلی سرگیجه از گردن باشد، در بسیاری از موارد بدون نیاز به جراحی قابل درمان است. درمان‌هایی مانند فیزیوتراپی، تمرینات استرچینگ و تقویتی گردن می‌توانند به کاهش علائم و بهبود سرگیجه کمک کنند. اما همواره مهم است که قبل از شروع هر گونه درمان، با یک پزشک متخصص مشورت و تشخیص دقیق را دریافت کنید تا بتوانید برای شما مناسب‌ترین راهکارهای درمانی را انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با متخصصان کلینیک دینا در ارتباط باشید.

???? دلایل گردن درد و سرگیجه

گردن درد و سرگیجه اگر با یکدیگر همراه شوند، شرایط ناراحت کننده ای را برای بیمار بوجود می آورد. سردرد گردنی، که اغلب همراه با درد و گرفتگی در ناحیه گردن است، یکی از شایع‌ترین انواع سردرد است.

از دلایل گردن درد و سرگیجه فشار بیش از حدی بر مفاصل بالایی گردن است که ممکن است از فعالیت‌های مختلفی مانند کشیدگی گردن، بلند کردن اشیاء سنگین یا فعالیت‌های مکرر و طولانی مدت ناشی شود. در برخی موارد، فعالیت‌هایی مثل راه رفتن یا نشستن نادرست، استفاده بیش از حد از رایانه، یا کارهایی که نیازمند قرار گرفتن دست‌ها در جلوی بدن هستند نیز می‌توانند عامل ایجاد سردرد گردنی باشند.

بیشتر بخوانید: گردن درد و سردرد + علائم و نکات مهم

علاوه بر درد در ناحیه گردن، افراد مبتلا به این نوع سردرد ممکن است در نواحی دیگری از سر نیز مثل پشت چشم‌ها یا ناحیه شقیقه درد را احساس کنند. این درد ممکن است به یک یا هر دو طرف سر و صورت گسترش یابد.

افراد مبتلا به سرگیجه گردنی معمولاً دشواری در حرکت دادن گردن خود را تجربه می‌کنند و ممکن است در ناحیه گردن احساس گرفتگی و درد داشته باشند. درمان گردن دردو سرگیجه معمولاً شامل کنترل فعالیت‌ها، تغییر در سبک زندگی و استفاده از داروهای تسکین‌دهنده درد است، اما در موارد شدید‌تر، مشاوره با پزشک متخصص توصیه می‌شود تا برنامه درمانی مناسب را تعیین کند.

دلایل گردن درد و سرگیجه

???? دیسک گردن و سرگیجه

دیسک گردن که یکی از شایع‌ترین مشکلات ناشی از آسیب گردن استو می تواند یکی از دلایل گردن درد و سرگیجه باشد. این عارضه ممکن است باعث تحریک اعصاب اطراف گردن شود و اسپاسم عضلات سر و گردن را ایجاد کند. این اسپاسم می‌تواند منجر به کاهش خونرسانی به ناحیه تحت تأثیر قرار گیرد. و در نتیجه علائمی از جمله سرگیجه گردنی به وجود آید.

ارتباط مستقیم بین دیسک گردن و سرگیجه پشتوانه علمی ندارد، اما تجربه‌های درمانی نشان می‌دهد که بعد از درمان دیسک گردن، بسیاری از بیماران با سرگیجه مواجه شده‌اند.

بیشتر بیماران پس از درمان دیسک گردن، تجربه بهبودی در سرگیجه خود را داشته‌اند. بسیاری معتقدند سرگیجه ممکن است یکی از نشانه‌های بروز بیرون‌زدگی دیسک گردن باشد. از این رو در صورت درمان موثر، سرگیجه نیز بهبود خواهد یافت.

 این نکته به وضوح نشان می‌دهد که میان دیسک گردن و سرگیجه ارتباطی وجود دارد که به نیازمندی‌های درمانی بیماران اشاره می‌کند. اما همچنین باید توجه کنید که هر مورد سرگیجه نیز ممکن است علت‌های دیگری داشته باشد و در این صورت، تشخیص و درمان مناسب توسط پزشک متخصص لازم است.

بیشتر بخوانید: گردن درد سمت چپ

???? درمان گردن درد و سرگیجه

گردن درد و سرگیجه گردنی یک اختلال شایع در سیستم عصبی است که ممکن است به علت مشکلات مختلفی از جمله اسپاسم عضلات گردن، فشار بیش از اندازه بر اعصاب و بافت‌های نرم گردن، یا اختلالات در ساختار گردن ایجاد شود.

این نوع سرگیجه ممکن است با درد گردن، خستگی، سختی در حرکت گردن و حتی علائمی مانند سردرد و تاری دید همراه باشد. برای درمان گردن درد و سرگیجه، اولین گام باید تشخیص صحیح باشد که از طریق مراجعه به پزشک متخصص انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

درمان این عارضه معمولاً شامل فیزیوتراپی، داروهای تسکین‌دهنده درد، تغییرات در شیوه زندگی و توصیه‌های مربوط به تغذیه می‌شود. از جمله نکات مهم در مدیریت سرگیجه گردنی، توجه به رعایت نحوه استراحت، انجام تمرینات تقویتی و افزایش انعطاف‌پذیری گردن و همچنین پیگیری توصیه‌های پزشکی برای کنترل درد گردن و سرگیجه است.

درمان گردن درد و سرگیجه

???? تشخیص و درمان سرگیجه گردنی در کلینیک دینا

کلینیک دینا یکی از بهترین مراکز طب پزشکی دارای کادر مجرب مختصصان مغر و اعصاب است. تشخیص و درمان گردن درد و سرگیجه در این کلینیک با متدهای پیشرفته انجام می‌شود. و پزشکان می توانند به تشخیص و درمان این نوع اختلال به شما بیماران گرامی کمک کنند.

???? برای تشخیص سرگیجه گردنی، پزشکان کلینیک دینا از روش‌های تشخیصی مختلفی از جمله بررسی سوابق پزشکی بیمار، بررسی جسمانی و ام ‌آر ای (MRI) استفاده می کنند. این مراحل به این علت طی می شود که پزشک تصویر کامل‌تری از وضعیت گردن بیمار داشته و علت سرگیجه را مشخص کند.

از سوی دیگر تیم پزشکی این کلینیک با توجه به نیازهای هر بیمار، برنامه درمانی مناسب را تعیین می‌کنند و با همکاری بیمار به بهبودی و رفع علائم سرگیجه و گردن درد کمک خواهند کرد.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

از شایعترین دلایل گردن درد و سرگیجه اختلالات مختلف در سیستم عصبی و عضلانی گردن است. این اختلال ممکن است به علت اسپاسم عضلات سر و گردن، فشار بر بافت‌های نرم گردن ایجاد شود. از آنجا که سرگیجه گردنی باعث کاهش دامنه حرکتی بیمار و در برخی موارد موجب تاری دید می شود، درمان به موقع آن بسیار اهمیت دارد.

در کلینیک طب پزشکی دینا، تشخیص سرگیجه گردنی به وسیله پزشکان مجرب و متخصص انجام می‌شود. پس از تشخیص دقیق عارضه نیز، درمان مناسبی که شامل ترکیبی از فیزیوتراپی، دارو درمانی و اوزون تراپی است به بیمار تجویز خواهد شد. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های مندرج در سامانه در تماس باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و گردن درد و سرگیجه + موارد بسیار مهم

 





:: برچسب‌ها: گردن درد , قرص برای گردن درد , بهترین قرص برای گردن درد , کیلنیک دینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: